Optimizacija, 1. del
četrtek, 4. avgust 2011
Ob optimizaciji in izboljševanju učinkovitosti svojih računov ali računov svojih strank lahko naletite na kar nekaj težav. Kljub temu, da vsak posamezen račun zahteva edinstvene optimizacijske prijeme, pa obstaja tudi veliko splošnih praks optimizacije. V seriji člankov o optimizaciji bomo zato skušali predstaviti najbolj temeljna področja optimizacije AdWords računov.
A) Struktura računa
Hiša ne stoji brez kakovostnega temelja … oziroma vse se začne pri dobri organizaciji oziroma strukturi računa. Pravilna struktura AdWords računa je temelj, brez katerega je nadaljnja optimizacija nesmiselna.
Zato moramo, preden začnemo razmišljati o barvi sten, parketu in znamki kuhinjskih elementov, urediti naslednje temelje optimizacije, ki se tičejo strukture računa:
- Oglaševalske akcije
- Oglasne skupine
1. Oglaševalske akcije
Oglaševalske akcije so temelj, ki se naj sklada s ponudbo na vašem spletnem mestu. Zato je ena najlažjih in najbolj smiselnih struktur AdWords računa, da le-ta zrcali vaše spletno mesto in ponudbo na njem.
Zato ločene oglaševalske akcije ponavadi naredimo za:
- različne linije izdelkov ali storitev
- različne blagovne znamke
- različna ciljana omrežja (Iskalne kampanje ločimo od kampanj v prikaznem omrežju)
- različne naprave (oglaševalske akcije na računalnikih ločimo od akcij na mobilnih telefonih, tabličnih napravah)
- različna ciljana območja oziroma različne skupine uporabnikov (ločene oglaševalske akcije po državah, jezikih)
- sezonske ponudbe
Zakaj je dobro svoje oglaševanje ločiti na različne oglaševalske akcije:
- Prvič, zato ker se na ravni oglaševalske akcije določa dnevni proračun. Če imate svoje oglaševanje ločeno na različne oglaševalske akcije, imate s tem večji nadzor nad sredstvi, ki jih želite vložiti v posamezne ponudbe, izdelke, storitve.
- Ker na ravni oglaševalske akcije določamo tudi parametre ciljanja, imate s tem večji nadzor nad tem, kje in komu se posamezna ponudba pojavlja.
- Večji nadzor nad rezultati oglaševanja in s tem nad nadaljno optimizacijo.
2. Skupine oglasov
V popolnem svetu oziroma popolnem računu so skupine oglasov strukturirane glede na posamezne izdelke ali storitve. Če je to v vašem računu nesmiselno oziroma če imate le en izdelek ali storitev, naj bodo skupine oglasov organizirane vsaj tako, da imajo eno samo skupno temo. Drugi način organizacije skupin oglasov pa je glede na različne potrebe ali situacije, ki jih zadovoljujejo vaši izdelki ali storitve. Naj vas ne skrbi, če imate veliko skupin oglasov, saj je to znak učinkovito organiziranega računa.
B) Oglasi
OK. Strukturo AdWords računa imamo pod streho. Naslednji pomembni element optimizacije so oglasi, zidaki vaše hiše.
- Na splošno: Oglas naj bo preprost in hkrati profesionalen. Jasno izražanje, slovnična pravilnost in edinstvenost skupaj naredijo vaš oglas obiskovalcem zanimiv in privlačen.
- Testirajte: Ustvarite dva ali tri oglase v vsaki skupini oglasov. Nato testirajte, kateri oglas vam prinaša več klikov oziroma konverzij. Prikazovanje različic oglasov je lahko nastavljeno na optimizirano ali enakomerno.
- Bodite specifični: Uporabite natančne izraze, ki uporabnike obveščajo o edinstvenih ali pomembnih prednostih vaše ponudbe: »Brezplačna dostava«, »Brezplačna garancija« …
- Poziv k dejanju: uporabnikom povejte, kaj si želite, da storijo po kliku na vaš oglas: preberite, kupite, rezervirajte …
- Primeren ciljni URL: Pripeljite uporabnika na specifično spletno mesto. Če oglašujete hladilnik, naj vaš oglas obiskovalca pripelje na spletno stran znotraj vašega mesta, ki prikazuje le oglaševani hladilnik.
- Relevantnost: Čeprav jo navajamo na koncu, je verjetno najpomembnejša. Relevantnost oglasa pomeni, da vaš oglas govori natančno o tem, kar uporabnik išče pod določenim iskalnim izrazom, ki ste ga vi zakupili kot ključno besedo. Torej, če zakupite ključno besedo hladilnik, naj vaš oglas govori o hladilniku in pika. V povezavi s ključno besedo oglas vpliva tudi na oceno kakovosti te ključne besede, kar seveda avtomatično pomeni, da je relevantnost oglasa nujni element optimizacije.
![]() |
Enakomerno in optimizirano prikazovanje različic oglasov |
C) Ključne besede
Ključne besede so vrata, ki obiskovalca povezujejo z vašim oglasom in spletnim mestom. Učinkovit seznam ključnih besed je zato zagotovilo, da bo vaš oglas prikazan samo tistim obiskovalcem, ki se jim bo oglas zdel zanimiv – torej samo tistim, ki vas res iščejo.
Najpomembnejše, kar je potrebno spremljati pri ključnih besedah, je njihova ocena kakovosti. Zakaj? Ker višja kot je ocena kakovosti, manj boste plačali za klik in višje se bo lahko pojavil vaš oglas.
Zato si poglejmo par nasvetov za optimizacijo ključnih besed:
- V večini primerov naj bi skupina oglasov vsebovala največ 10–20 ključnih besed. Če postane seznam ključnih besed precej daljši, je to jasen znak, da niste dovolj omejili skupine oglasov. Morda bi bilo smiselno, da takšno skupino oglasov razdelite v dve ali tri ločene skupine.
- Predloge za ključne besede najprej poiščite na svojem spletnem mestu.
- V naslednjem koraku se postavite v kožo svojih obiskovalcev in se vprašajte, katere besede bi le-ti uporabili pri iskanju vaših izdelkov.
- Če vam zmanjka idej, lahko poiščete dodatne predloge z orodjem za ključne besede (zavihek Poročanje in orodja).
- Posamezne ključne besede nato pametno povežite z oglasi, da se bodo med seboj podpirali in s tem izgrajevali dobro oceno kakovosti. Če vaš oglas vsebuje besede, ki jih uporabnik uporabi pri iskanju in ki ste jih zakupili kot ključne besede, bodo te besede v oglasu prikazane v krepkem tisku.
- Negativne ključne besede so vaši prijatelji. Pomagajo vam izločiti neuporabna iskanja in omejiti pretirano porabo denarja. S funkcijo »Ogled iskalnih izrazov ...« na zavihku Ključne besede lahko ugotovite, kateri iskalni izrazi, na katere se je vaš oglas pojavljal v preteklosti, so neustrezni, in jih nato dodate kot negativne ključne besede. S tem si zagotovite, da se bo vaš oglas pojavljal le ob ustreznih oglasih. Posledično si s tem izboljšate svoj CTR, kar pa seveda vpliva tudi na oceno kakovosti.
- Izbrišite ključne besede, ki imajo slabo oceno kakovosti, ali jih premaknite v druge skupine oglasov ter zanje ustvarite nove oglase, ki bodo bolj relevantni.
![]() |
Orodje za ključne besede |
![]() |
Ogled iskalnih izrazov |
Pa smo prišli do konca današnjega spoznavanja optimizacijskih nasvetov. Mislim, da smo celo podrli rekord glede dolžine objave!
Če imate še kaj energije, pa lahko še več nasvetov o optimizaciji preberete v našem AdWords centru za pomoč.
Ni komentarjev :
Objavite komentar
Sporočite nam vaše izkušnje in predloge.