Optimizacija, 3. del
petek, 12. avgust 2011
Pa smo spet tu z nasveti za optimizacijo! V prejšnjih objavah smo optimizirali strukturo računa, oglase in ključne besede, izboljšali ciljanje na jezik in lokacijo ter optimizirali proračun.
V tretjem delu pa bomo optimizirali ponudbe, torej zneske, ki ste jih pripravljeni plačati za določen klik, prikaz ali konverzijo.
Ko določamo ponudbe, se soočimo z dvema vprašanjema:
A) Katero vrsto ponudb izbrati.
B) Koliko ponuditi za klik, prikaz ali konverzijo.
A) Vrsto ponudbe izbirate v nastavitvah oglaševalske akcije pod razdelkom Ponudbe in proračun. Obstajajo 3 vrste ponudb:
1. Pri osredotočanju na klike izberete ponudbe za ceno na klik (CNK ali CPC): pri njih plačate le, če nekdo klikne vaš oglas. Ta vrsta ponudb je primerna predvsem, če je vaš cilj, da uporabniki obiščejo vaše spletno mesto.
2. Pri osredotočanju na prikaze izberete ponudbe za ceno na prikaz (CPM): pri teh določate najvišjo ceno, ki ste jo pripravljeni plačati za 1000 prikazov. Če želite predvsem, da je vaš oglas viden, vam priporočamo, da izberete to možnost. Ta vrsta ponudb je omogočena, če vasa oglaševalska akcija cilja prikazno omrežje.
3. Pri osredotočanju na konverzije izberete ponudbo za ceno na konverzijo ali akvizicijo (CPA): pri tem načinu določite, koliko ste pripravljeni placate za posamezno konverzijo (npr. nakup), sistem pa vam sam, prvič, poišče optimalno ponudbo za ceno na klik (CPC) za vaš oglas, in drugič, prilagaja CPC ponudbe tako, da nastavi višje ponudbe za CPC za donosnejše klike in nižje ponudbe za CPC za manj donosne klike. Vse to počne na podlagi preteklih podatkov o vaših konverzijah, zato je pogoj za tovrstne ponudbe, da ste imeli v zadnjih 15 dneh vsaj 30 konverzij.
B) Ko izberete vrsto ponudbe, pa morate določiti še maksimalni znesek, ki ga ponujate za izbrano ponudbo, torej, določiti morate še koliko ste za posamezen klik (max CPC), prikaz (max CPM), konverzijo (max CPA) pripravljeni plačati. Če dnevni proračun, ki smo ga optimizirali v prejšnji objavi, določamo na ravni oglaševalske akcije, ponudbe določamo na ravni oglasnih skupin in ključnih besed in/ali umestitev.
Vse te možnosti ponudb in določanja maksimalnih zneskov za posamezno ponudbo pa seveda odpirajo vrata tudi optimizaciji, saj je včasih pametneje izbrati eno od možnosti ponudb namesto druge oziroma spremeniti nastavitve znotraj posamezne ponudbe. Pa si poglejmo nekaj nasvetov optimizacije:
1. Ko določate ponudbe za ceno na klik imate dve možnosti:
A) Samodejne ponudbe: Samodejne ponudbe so najbolj enostavne možnosti ponudb, saj je vse kar morate narediti to, da preprosto nastavite dnevni proračun in sistem AdWords vam bo sam določal ponudbe, tako da vam bo skušal prinesti čim večje število možnih klikov v okviru tega proračuna. Pri tej možnosti torej ponudb za posamezne ključne besede ali oglasne skupine sploh ne določate, če želite nadzirati ceno klikov, pa lahko določite omejitev najvišje ponudbe za CPC.
B) Ročne ponudbe: Ročne ponudbe vam omogočajo, da določite različne ponudbe za vsako skupino oglasov v oglaševalski akciji ali za posamezne ključne besede ali umestitve. Če ugotovite, da so določene ključne besede ali umestitve bolj dobičkonosne, lahko uporabite ročne ponudbe, da tem ključnim besedam oz. umestitvam namenite več oglaševalskega proračuna.
2. Nastavitev samodejnih ponudb je idealna, kadar ne želite porabiti preveč časa za natančno prilagajanje oglaševalske akcije. Da pa se izognete presenečenjem, je dobro nastaviti omejitev ponudbe za CPC oziroma CNK.
3. Včasih se zgodi, da sistem po določenem času zaradi različnih razlogov vaše CPC-je začne nastavljati prenizko. Takrat lahko opazite upad vaših prikazov in posledično verjetno tudi klikov. Kadar pride do tega, za nekaj časa preklopite na ročne ponudbe, nastavite ponudbo za CPC na višino, ki vam je pred upadom prinašala dovolj prikazov, in počakajte, da sistem zopet začne normalno delovati. Nato lahko po dveh tednih ali več zopet preklopite nazaj na samodejne ponudbe, če želite.
4. Če opazite, da je za neko ključno besedo zelo malo prikazov, ste morda nastavili prenizko ponudbo za ceno na klik. Sistem vas bo običajno opozoril, da je ponudba za ceno na klik nižja od ocenjene cene za prikaz na prvi strani za določeno ključno besedo. Zato spremljajte oceno ponudb za prikaz vašega oglasa na prvi strani, saj vam le-ta poda oceno ponudbe za ceno na klik (CPC), ki je potrebna za umestitev oglasa na prvo stran z Googlovimi rezultati iskanja, če iskalna poizvedba popolnoma ustreza ključni besedi. Če želite, da je ta meritev prikazana v tabeli s statističnimi podatki, pojdite na zavihek Ključne besede in kliknite gumb Stolpci, nato pa v spustnem meniju izberite Prilagodi stolpce. Potrdite polje Ocene ponudb za prvo stran in kliknite Shrani.
5. Uporabljajte simulator ponudb. Simulator ponudb vam omogoča ogled rezultatov oglaševanja, ki bi jih lahko dosegli, če bi za ključno besedo ali skupino oglasov uporabljali drugačno najvišjo ponudbo za CPC. Simulator ponudb ne napoveduje prihodnosti, ampak ocenjuje podatke o številu klikov, cenah in prikazih, ki bi jih vaši oglasi prejeli v zadnjih sedmih dneh, če bi nastavili drugačne ponudbe na ravni ključne besede. V nekaterih primerih nastavitev oglaševalskih akcij simulator ponudb ni na voljo.
6. Uporabljate sledenje konverzijam? Potem lahko preizkusite dve stvari:
A) Uporabite orodje za optimiziranje konverzij: Med možnostmi ponudb izberite “Osredotočanje na konverzije” in določite najvišji CPA (ceno za konverzijo). Najvišja ponudba za ceno na konverzijo (CPA) je znesek, ki ste ga pripravljeni plačati za posamezno konverzijo, na primer za nakup ali prijavo. Sistem AdWords nato s pomočjo preteklih podatkov o vaši oglaševalski akciji samodejno poišče optimalno ponudbo za ceno na klik (CPC) za vaš oglas, vsakič ko je ta primeren za prikaz. Še vedno plačate ceno na klik, vendar vam ponudb ni več treba prilagajati ročno, da dosežete zastavljene cilje za CPA. Pri tem vam priporočamo, da pri določanju najvišje CPA izberete kar prvo opcijo, priporočeno ponudbo, saj ta ohranja približno enako ceno za CPC kot ste jo imeli do sedaj. Poleg tega, da uporabljate sledenje konverzijam, je pogoj za ponudbe, ki se osredotočajo na konverzijo tudi to, da ima vaša oglaševalska akcija v zadnjih 15 dneh prejeti vsaj 30 konverzij.

B) V primeru, da niste imeli 30 konverzij v zadnjih 15 dneh, pa lahko vseeno uporabite izboljšan CPC. Izboljšan CPC je funkcija, ki jo lahko uporabite, če imate izbrano osredotočanje na klike, vendar želite vseeno doseči več konverzij in višjo donosnost naložbe. Funkcija dinamično zvišuje ali znižuje vaše najvišje ponudbe za CPC, če želite pridobiti več konverzij. Če ocenjuje, da je na določeni dražbi večja verjetnost za konverzijo kot na povprečni dražbi, na kateri sodeluje ključna beseda, zviša najvišjo ponudbo za CPC, in obratno. Izboljšan CPC lahko zviša vaše najvišje ponudbe za CPC za največ 30 %, za znižanje najvišjih ponudb CPC ni omejitev. Ker funkcija na podlagi analize podatkov o preteklih konverzijah oceni stopnjo konverzije na posamezni dražbi, morate uporabljati sledenje konverzijam, drugače funkcija ne bo imela nobenega vpliva.
7. Je določena ključna beseda učinkovitejša od drugih (ima višji CTR ali stopnjo konverzije)? Splača se zvišati ponudboza ceno na klik zanjo, saj bo zagotovila več obiskovalcev. Kako? Kliknete na trenutno nastavljeno najvišjo CPC pri izbrani ključni besedi – odpre se vam okence, kjer nastavite novo ponudbo za CPC.
8. Pri manj učinkovitih besedah znižajte ponudbo ali pa jih celo zaustavite.
9. Spremljajte povprečen položaj oglasa za vaše ključne besede. Pri nekaterih besedah je položaj vašega oglasa prenizek, ta ključna beseda pa vam je zelo pomembna pomembna? Vedno lahko zvišate posamezno ponudbo za ceno na klik za to ključno besedo, kar bo po vsej verjetnosti rezultiralo v višji poziciji oglasa.
10. Imate oglaševalske akcije, ki ciljajo le na prikazno omrežje in vas ne zanimajo kliki na oglas temveč bolj prikazi vašega oglasa. V tem primeru lahko določate ponudbe na prikaze, tako da izberete možnost plačila na 1000 prikazov.
Toliko za danes. Se vidimo zopet naslednji teden.
Ni komentarjev :
Objavite komentar
Sporočite nam vaše izkušnje in predloge.