V 1. objavi o optimizaciji smo spoznali, kako pravilno optimizirati strukturo računa, oglase in seznam ključnih besed. Danes pa se bomo osredotočili na optimizacijo ciljanja in proračuna.

1. Ciljanje na jezik in lokacijo

Ni skrivnost, da je v nasprotju s tradicionalnimi načini oglaševanja ena glavnih prednosti spletnega oglaševanja prav možnost natančnega določanja ciljne skupine, s pomočjo katerega lahko znatno povečate donosnost naložbe, uporabnikom pa olajšate iskanje ustreznih informacij.

Med najosnovnejša orodja za omejevanje ciljne skupine spada tudi geografsko ciljanje. Če ga pravilno uporabite, lahko natančno določite in dosežete želeno skupino uporabnikov. Prav tako lahko v primeru, da nastavitev ne določite pravilno, onemogočite vse morebitne prikaze ali celo začnete prikazovati oglase zunaj ciljanega območja.

Osnove o ciljanju na jezik in lokacijo si lahko preberete v članku Ciljanje na jezik in geografsko območje.

Dodatni nasveti za ciljanje na jezik in lokacijo:

A) Če oglašujete v več državah hkrati, naj ima vsaka država svojo oglaševalsko akcijo in vsi oglasi naj bodo seveda napisani v lokalnem jeziku, prav tako ključne besede.

B) Če so vaše storitve zelo lokalne, namesto celotne države ciljajte na posamezno mesto ali območje (v Sloveniji to žal ne deluje najbolje, zato se je pri oglaševalskih akcijah za Slovenijo temu bolje izogibati).

C) Če ste trmasti in različne države vseeno ciljate znotraj iste oglaševalske akcije, je vseeno pomembno, da spremljajte učinkovitost oglaševanja po posameznih državah: v zavihku »Mere« izberite »Geografsko« in si oglejte razmerja med prikazi in kliki ter stopnjami konverzij po posameznih državah.


D) Če v nastavitvah geografskega ciljanja za državo izberete Italijo, bodo vaš oglas videli ljudje, ki so fizično locirani v Italiji, pa tudi na primer obiskovalci v Franciji, če in ko bodo iskali na Google.it.

E) Če imate med nastavitvami oglaševalske akcije izbiran jezik slovenščina, to pomeni, da se bo vaš oglas prikazoval uporabnikom, ki imajo jezik Googlovega vmesnika nastavljen na slovenščino. Pomembno: veliko ljudi v Sloveniji ima svoje brskalnike nastavljene na angleščino, zato je pametno med jezik dodati tudi angleščino.


2. Dnevni proračun

Koliko denarja želite nameniti AdWords oglaševanju? Koliko denarja boste za AdWords oglaševanje dejansko porabili? Na prvo vprašanje lahko odgovorite samo vi, na drugo pa daje odgovor statistika. Recimo, da imate tri oglaševalske akcije, vendar za oglaševanje ne morete porabiti več kot 600 eur na mesec. To pomeni, da boste za vsako oglaševalsko akcijo potrebovali 200 eur. Zato bo po privzetih nastavitvah dnevni proračun vsake oglaševalske akcije približno 6,66 evrov. Je ena od oglaševalskih akcij pomembnejša od ostalih dveh? Dodelite ji 12 eur na dan, ostalima dvema pa po 4 eur.

Kot vedno, še nekaj namigov za nastavitev dnevnega proračuna:

A) Delež izgubljenih prikazov zaradi proračuna: Ko vaše oglaševalske akcije že nekaj časa tečejo, preverite, koliko prikazov ste izgubili zaradi prenizkega proračuna = kolikšen odstotek isklanih poizvedb, ki so se zgodile, ste vi izgubli zaradi prenizke investicije. Kako?

1. Na zgornjih zavihkih pojdite na zavihek “Oglaševalske akcije”, na levem meniju, kjer se prikazuje struktura vašega račun, kliknite “Vse oglaševalske akcije”, na notranjem oknu z zavihki pojdite na zavihek “Oglaševalske akcije”.

2. Kliknite spustni meni “Stolpci” in kliknite “Prilagodi stolpce”.


3. V polje, ki se prikaže, dodajte kljukico pri Konkurenčnih merilih in kliknite Shrani.


4. V tabeli s statistikami se vam sedaj prikazuje tudi stolpec Delež izgubljenih prikazov (proračun).


* Če je vaš delež prikazov majhen, si preberite, kako ga povečati.

B) Ste zaradi proračuna izgubili veliko prikazov ali so se oglasi prenehali prikazovati, ker je proračun za naslednji dan že porabljen? Poskusite prerazporediti proračun med oglaševalske akcije, tako da ga odvzamete tistim, ki dnevnega proračuna ne porabijo, in podarite tistim akcijam, ki zaradi prenizkih sredstev prikaze izgubljajo.

C) V nastavitvah oglaševalske akcije izberite pospešeno ali standardno prikazovanje. Pri prvi možnosti bo sistem prikazoval oglase kar se da pogosto ne glede na proračun, pri drugi možnosti pa bo poskušal razporediti proračun enakomerno skozi cel dan. Preberite več.


D) Oglejte si priporočeni dnevni proračun, ki se vam bo prikazal vedno, kadar zaradi trenutnega proračuna ne boste zajeli vseh možnih prikazov oglasa. Predstavlja dnevno investicijo za določeno oglaševalsko akcijo, ki vam zagotavlja, da se bodo vaši oglasi pojavili kar se da pogosto glede na iskalne poizvedbe. Priporočeni dnevni proračun najdete med nastavitvami oglaševalske akcije, pri razdelku “Ponudbe in proračun”.


E) Na zavihku Obračunavanje lahko včasih opazite, da ste na dan porabili do 20 % več sredstev kot ste jih sami namenili v nastavitvah. Brez skrbi, na koncu meseca bo vaša investicija manjša ali enaka vsoti dnevnih proračunov vseh vaših akcij x številu dni v mesecu. AdWords lahko namreč v dnevih, ko je iskalni potencial posebej velik, vaše oglase prikazuje v večji meri, da izkoristi potencial, vendar prikazovanje ob dnevih, ki so mirnejši, primerno tudi zmanjša.

Pa smo. Veliko uspeha z optimizacijo in se beremo spet kmalu!