AdWords za začetnike – 5. del

V petem delu niza objav za začetnike in oglaševalce, ki želijo ponoviti osnove programa AdWords, si bomo pogledali, kako se določita uvrstitev oglasa in ocena kakovosti za oglase v iskalnem omrežju.

Na podlagi česa so oglasi uvrščeni med sponzorirane povezave in kako je mogoče izboljšati uvrstitev oglasa, sta vprašanji, ki si ju zastavljajo mnogi naši oglaševalci. Ker nam je zelo pomembno, da svojim uporabnikom zagotovimo ustrezne informacije, smo uvedli oceno kakovosti, ki je eden najpomembnejših pojmov v programu AdWords. Zato mora biti ocena kakovosti visoka, da se oglas lahko uvrsti na prvo mesto na strani.

Pa začnimo … na začetku! In sicer z definiranjem pojmov, ki jih potrebujemo, da določimo uvrstitev oglasov:
  • Najvišja ponudba za ceno na klik (CPC ali slovensko CNK) je najvišji znesek, ki ste ga pripravljeni plačati za posamezen klik na vaš oglas. Najvišjo CNK določite sami na ravni posamezne ključne besede ali skupine oglasov.

  • Ocena kakovosti uporabljene ključne besede predstavlja merilo ustreznosti vaše ključne besede. Za iskalno omrežje se ocena kakovosti dodeli vsaki od vaših ključnih besed. Izračuna se na podlagi različnih dejavnikov in meri ustreznost ključnih besed v odnosu do vaše skupine oglasov ter iskalne poizvedbe uporabnika ter drugih dejavnikov.

  • Uvrstitev oglasa določa na katerih oglasnih enotah pri iskanju je prikazan oglas, ki je ciljno usmerjen na ključne besede. Na katero mesto bo vaš oglas uvrščen je odvisno od vaše ponudbe za ključno besedo ali skupino oglasov in oceno kakovosti ključne besede, ki sproži prikaz vašega oglasa. Za uvrstitev na najvišje položaje nad Googlovimi rezultati iskanja mora vaš oglas presegati določen prag kakovosti, ki pomaga zagotavljati, da so na najvišjih položajih prikazani le najbolj kakovostni oglasi.

Sedaj, ko smo definirali tri najpomembnejše pojme, pa si poglejmo še kakšni so odnosi med njimi oziroma, kako se na strani z rezultati določa uvrstitev vašega oglasa, ki cilja na ključne besede:

1. Pomnožite uspeh: Uvrstite oglasa = ponudba za CPC × ocena kakovosti




2. Kdor je ocenjen visoko, prikazuje svoje oglase visoko:
  • Čim višja je ocena kakovosti ključne besede, tem boljši je položaj vašega oglasa. 
  • In čim višja je ocena kakovosti, tem nižja je potrebna cena na klik (CPC).
  • Z drugimi besedami, z višjo oceno kakovosti se lahko vaš oglas večkrat prikaže znotraj enakega dnevnega proračuna.

Torej, če želite zagotoviti najboljšo možno uvrstitev svojega oglasa in s tem umestitev oglasa višje na strani z rezultati iskanja, je pomembno naslednje:
  • Poskrbite, da bodo vaše ključne besede relevantne v odnosu do besedila vašega oglasa in vaše spletne strani. S tem si boste zagotovili višje razmerje med prikazi in kliki (CTR), ki pomembno vpliva na vašo oceno kakovosti.

  • Spremljajte najvišjo ponudbo za ceno na klik (CPC) in jo prilagajajte tako, da vam bo zagotovila prikazovanje na prvi strani rezultatov. Za določanje primerne najvišje ponudbe za ceno na klik lahko uporabite simulator ponudb, ki vam omogoča ogled rezultatov oglaševanja, ki bi jih lahko dosegli, če bi za ključno besedo ali skupino oglasov uporabljali drugačno najvišjo ponudbo za CPC.

  • Vaše spletno mesto naj bo v skladu z našimi navodili za kakovost ciljnih strani, da boste zagotovili ustrezno kakovost.

In še pika na i k spoznavanju uvrščanja oglasov

Sponzorirane povezave (kjer se pojavljajo oglasi preko programa Google AdWords) in neplačani rezultati iskanja so neodvisni drug od drugega. Če potrebujete pomoč pri optimizaciji za promet v neplačanih rezultatih iskanja, si pomagajte z »Navodili za spletne skrbnike«.


Upamo, da vam bodo ti namigi koristili pri oglaševanju s programom AdWords. Ne pozabite prebrskati Vodnika AdWords za začetnike v centru za pomoč programa AdWords, kjer boste našli dodatne informacije in pomoč, ter si ogledati brezplačne vadnice v spletni učilnici programa AdWords, v kateri boste izvedli več o uvrstitvah oglasov.

Za tiste, ki že vse to obvladate, pa si lahko pogledate tudi, kako se določa ocena kakovosti za prikazno omrežje in kako se v prikaznem omrežju uvrščajo oglasi.


Da ne zamudite naslednjih objav in novosti, pa vas vabimo, da se uvrstite tudi med naše prejemnike objav neposredno na vaš e-mail (vpišite svoj email naslov zgoraj desno).

Pa veliko uspeha pri AdWords oglaševanju!