Če uporabljate program Google AdWords in storitev Google Analytics, ju lahko povežete, da dobite podrobnejši vpogled v vedenje obiskovalcev, ki vaše spletno mesto obiščejo prek programa AdWords. Ko povežete računa (možnost samodejnega označevanja mora biti vklopljena), se statistični podatki iz računa AdWords prikažejo neposredno v storitvi Google Analytics.

Včasih nas uporabniki vprašajo, zakaj se število klikov v poročilu programa AdWords znotraj storitve Google Analytics ne ujema s številom obiskov, ki prihajajo iz AdWords oglasov.

Obstaja lahko več razlogov, ki so podrobno opisani v centru za pomoč storitve Google Analytics. Danes se bomo osredotočili na razlog, ki največkrat velja za slovenske oglaševalce. Nanaša se na samodejno označevanje vašega ciljnega URL-ja in nastavitev strežnika, ki gosti vaše spletno mesto. Oglejmo si, kaj povzroči to razliko in kako lahko težavo prepoznate ter rešite.


Kako sledim klikom v programu AdWords?

Najprej si oglejmo, kako storitev Google Analytics beleži obiske iz programa AdWords:

1. S funkcijo ročnega označevanja: V primeru ročnega označevanja z ustvarjalnikom URL-jev označite posamezen ciljni URL. Za oglaševalsko akcijo lahko izberete tudi vir, medij, ključno besedo, vsebino in ime. Če želite zagotoviti, da bodo statistični podatki čimbolj natančni, morate za vsako ključno besedo v posamezni oglaševalski akciji ustvariti en označen ciljni URL. Za to potrebujete veliko časa, poleg tega pa lahko na ta način dobite samo omejeno količino podatkov. Zato ta način priporočamo, če imate druge plačljive oglaševalske akcije, ki niso iz programa AdWords. Ročno označen ciljni URL bi bil v tem primeru podoben temu:

http://www.googlestore.com/?
utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_term=majica&utm_content=textlink&utm_campaign=jesenska_razprodaja


2. V programu AdWords je najbolj preprosto, da uporabite samodejno označevanje: V primeru samodejnega označevanja bodo vsi parametri, ki bi jih s prej omenjenim postopkom morali dodati ročno, v naslov URL dodani samodejno. Poleg tega lahko tako pridobite bistveno več podatkov (na primer o zadevni skupini oglasov, natančnem izrazu, ki je prikazal oglas, položaju v Google Prikaznem omrežju, kjer je bil oglas prikazan, itd.). Ko prvič povežete račun AdWords s storitvijo Google Analytics, je funkcija samodejnega označevanja že privzeto vključena.



Večina oglaševalcev uporablja samodejno označevanje. Ta način priporočamo tudi za sledenje oglaševalskim akcijam AdWords, saj smo ga razvili prav v ta namen. Če pa iz kakršnega koli razloga želite uporabiti ročno označevanje, izključite funkcijo samodejnega označevanja, sicer lahko pride do odstopanj med podatki v nekaterih poročilih.


Kako deluje samodejno označevanje?

Na začetku tega članka smo omenili, da se bomo osredotočili na razliko med obiski in kliki v povezavi s samodejnim označevanjem. Kako torej deluje funkcija označevanja?

Po kliku oglasa se vašemu ciljnemu URL-ju doda parameter »gclid«. URL, ki je bil samodejno označen, je potem videti na primer tako:

http://www.google-store.com/contact_us.php?gclid=ThisIsATest

Če ciljni URL že vključuje nekaj parametrov, bo parameter »gclid« namesto »?« vseboval »&«:

http://www.google-store.com/index.php?cPath=25&gclid=ThisIsATest

Ko naš sistem vašemu ciljnemu URL-ju doda parameter »gclid« (in s tem pošlje uporabnika na primer na naslov http://www.google-store.com/contact_us.php?gclid=ThisIsATest), se lahko zgodijo štiri stvari (odvisno od nastavitev strežnika).

Ko naložite svoje spletno mesto, se parameter »gclid« v URL-ju:
1. Obdrži, uporabnik pa je usmerjen na spletno mesto http://www.google-store.com/contact_us.php?gclid=ThisIsATest
2. Obdrži, uporabniku pa se prikaže stran s sporočilom o napaki.
3. Ne obdrži, uporabnik pa je preusmerjen na stran brez tega parametra, kot je http://www.google-store.com/contact_us.php
4. Ne obdrži, uporabnik pa je preusmerjen na drugo stran, npr. na glavno stran http://www.google-store.com/contact_us.php

V prvem primeru je opisano želeno vedenje strežnika – nastavitve so pravilne, zato so morebitne razlike med številom klikov in številom obiskov iz programa AdWords nastale na podlagi drugih razlogov.

V ostalih primerih lahko razlog za odstopanja poiščemo v nastavitvah strežnika, ki gosti vaše spletno mesto. V poročilih programa AdWords znotraj storitve Google Analytics se to odraža v zelo nizkem številu obiskov ali celo nobenem obisku, ne glede na to, da je število klikov visoko.



S tem smo ugotovili, kaj je razlog za razlike med številom klikov in številom obiskov iz programa AdWords in hkrati zaključili prvi del objave. V drugem delu pa si bomo podrobneje ogledali kako preveriti, ali so nastavitve strežnika pravilne in kako konfigurirati strežnik, da bodo obiski iz programa AdWords pravilno zabeleženi.